10 Ağustos 2013 Cumartesi

Prag, 2.gün

Prag seyahatinin ikinci gününde neler yaptık? Galiba en dolu geçen gündü bu.
Otelde kahvaltı veriliyordu ancak içeriği sebebiyle Prag günlerine aç başlamak zorunda kaldım. Normalde kahvaltıda peynir, domates ve ekmekten pek başka bir şey yemem. Otelin kahvaltısında ise 4 çeşit et, birkaç çeşit yulaf ve marmelat olunca pek de taze olmayan kruvasanları kemirmek zorunda kaldım. İkinci günde de bu kısa kahvaltıdan sonra sokağa attık kendimizi, hava bir önceki güne göre epey kapalıydı ve yanımızda şemsiye yoktu, kısa bir süre sonra ıslanacağımız son derece barizdi. Her neyse, yine otelden meydana doğru yürümeye başladık, ikinci günün hedefi ünlü Charles Köprüsü’nü görmekti. Trafik çok düzenli, insanlar genel olarak sakin olduğundan Prag yollarında yürümeyi ben epey sevdim. Ancak turistik yerler için aynı şeyi söylemek pek mümkün değildi. Merkeze gidene kadar neler vardı peki yol üstünde? Elbette Starbucks, birkaç tane Çin ve Vietnam yemeği yapan restoran, metro istasyonu, market, ve onlarca cafe.

Mimariyle ilgilenenler için şahane bir yer Prag, bense bu konuda son derece cahilim. Mala Strana semtine doğu yürürken, yol üstünde modern mimarinin ünlü örneklerinden biri olan Dans Eden Ev (1996) çıktı karşımıza, mimarı ise Frank Gehry. Galiba biraz hazırlıksız gittik biz, mesela bu binaya sadece baktık, birkaç fotoğraftan sonra yolumuza devam ettik. Keşke daha detaylı bilgi alabileceğimiz bir rehber ya da kitap olsaydı yanımızda. Her neyse, sonra nehir boyunca yürümeye devam ettik, eski binalar tüm ihtişamları ve renkleri beraber sağ tarafımızda kaldılar. Yarım saatlik yol boyunca iki kere sağanak yağmura yakalandık, günün devamında ise yakıcı güneşte kuruduk. Hep böyle midir bilmem ama biz oradayken hava çok değişkendi, bu konuda dikkatli olmak lazım gitmeden önce. Nehir nasıl derseniz, epey geniş, içinde küçük adacıklar bile var. Minik kayık kiralayıp gezme imkanı da var ama biz ona yeltenmedik havadan ötürü. Yürümeye devam ettik, bol bol fotoğraf çekerek. Turistlerin akın ettiği Charles Köprüsü’ne gelmeden önce işlemeli minik kuleyi gördük. Maalesef ışıktan dolayı üzerindekiler pek belli olmuyor ancak el işçiliğinin şahane olduğunu söyleyebilirim. Ve biraz daha yürüdükten sonra işte ünlü köprü. Keşke hava bu kadar puslu olmasaydı, çektiğim fotoğraflar bu kadar silik çıkmasaydı. Maalesef bunlarla idare edeceğiz.

Dediğim gibi, inanılmaz kalabalıktı köprü. Kafa karışıklığı içinde birkaç kuleye çıktık, bir şeyler atıştırdık ve köprü üstünde yürümeye başladık. Çok çok güzeldi manzara, bu noktada kelimeler pek yardımcı olmuyor sanırım. Umarım bir şekilde görme şansınız olur. Ben köprü üstünden kendime kolye-küpe seti aldım. Minik çakıl taşlarının üstüne minicik kuşlar çizen bir sanatçıdan. Eğer siz de benim gibi takı sevenlerdenseniz, bakmadan geçmeyin, geçemezsiniz de zaten çünkü sayıca çoklar. Köprünün sonu da hediyelik eşya dükkanlarıyla dolu, rengarenk binaların olduğu dar sokaklara çıkıyordu. Yollar da hep taş döşeme, bu tabi yürüme işini epey yorucu hale getiriyor. Bir şeyler atıştırdıktan sonra Çek geleneksel hamur işini tattık, ben bayıldım! Adı Trdelnik. Yapılışı da çok ilginç, sıcak demir boruların üzerine ince hamur şeritler sarılıyor, hemen pişiyor, çekip çıkarıldıklarında içleri boş, hamurdan küt borularınız oluyor. Şeker ve bademe bulandıktan sonra da yiyorsunuz. Her ne kadar sıcak hamur bir süre sonra mideye otursa da ben çok sevdim. Sadece bu semtte değil, açık şehrin birçok noktasına kurulan açık hava pazarlarında bulabilirsiniz.

Yürüye yürüye ve bir kaç kez yağmura yakalandıktan sonra Petrin Tepesi’ne değil ancak o hizada bir yere çıktık, Prag Kalesi'ne. O kadar heybetli ve ağızları açık bıraktıran bir yer ki burası, planladığımızdan da uzun süre kaldık, bu yüzden sonraki günlerin programında değişiklik yapmak zorunda kaldık. Dünyanın en büyük antik kalesi olan bu yere sabah erken saatlerde gitmenizi öneririm, hem daha rahat gezersiniz hem de bol bol fotoğraf çekersiniz.
Prag Kalesi yakınlarındaki oyuncak müzesine gitmeyi daha Prag'a varmadan aklıma koymuştum ancak bu iki katlı mükemmel müzenin yazısını ayrıca hazırlamayı düşünüyorum, bol bol fotoğraf ekleyerek.
Anlatınca nasıl geliyor bilmiyorum ancak tüm bu yerleri hiçbir araç kullanmadan gezdik, tüm gün boyunca yürüdük yani. Bu nedenle Prag’a gitmeyi planlayanlar bol bol yürüyeceklerini akıllarında bulundurup buna göre hazırlanmalılar. Üçüncü günün yazısını da en kısa sürede hazırlarım diye umuyorum.