4 Temmuz 2013 Perşembe

Yardımsever uzaylı Mondi!

Hala bitmemiş işlerle uğraşıyorum, kitapların arasında kayboldum, ofisten çıkamıyorum, çok mutsuzum. Erkek arkadaşım da durumun elbette farkında, elinden geldiği kadar beni güldürmeye çalışıyor, kendisi yetersiz kalınca da böyle kitaplar alıyor. Aslında vaktim olsa uzun uzun bu çocuk kitabının analizini yapmak isterdim ama kısmet değilmiş. Yine de arka kapak yazısına bir bakalım:

"Yardımsever bir uzaylı olan Mondi pikniğe giderken yolda kalan bir ailenin yardımına koşar. Daha sonra davetlerini kabul ederek onlara katılır ve birlikte çok güzel bir gün geçiriler."

Ah Mondi! 8 sayfalık hikayesi gerçekten etkileyiciydi. O şakalar, komiklikler...  Tay Yayınları'ndan çıkan, Doğan Ofset'te basılan bu serinin elbette devamı gelmiş. 

1. Mondi Denizde
2. Mondi Kuş Yuvası
3. Mondi Bebek Bakıyor

Hani Ayşegül serisinin de çizimlerine bakmak çok güzeldir ya, annelerin saçları hep yapılı, babalar hep yakışıklıdır, çocuklarınsa üstü başı türlü yaramazlığa rağmen mis gibidir. Mondi'nin de çizimleri sayesinde 15 yıl geriye gittim.

Arada böyle çocuk kitapları okumalı. Okumalı ki 3 dakikalığına da olsa (kitabın 8 sayfasını okımak 3 dakika sürüyor) yüzümüz gülsün.

Yazıyı Mondi'den bir alıntıyla bitirmek isterim.

"Hemen telaş etmeyin. Bir çaresini buluruz."

2 yorum:

  1. Bir ara gazetede veriyordu sanki bu seriyi şimdi görünce gittik yine eskilere :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir, bana da bir yerlerden çok tanıdık geldi zaten (:

      Sil