9 Temmuz 2013 Salı

Güzel ve Çirkin, Noel Özel - Walt Disney

 
 
"Yaz günü Noel de nereden çıktı!" diyebilirsiniz, haklısınız da. Zaten ben de bu dvd'yi yanlışlıkla ödünç aldım, almışken de izleyeyim dedim. Yapmam gereken işler geçen gün son bulunca, epey rahatladım ama yorgunluğu hala üzerimdeydi. Canım da bir şeyler izlemek istiyordu, yorucu olmamak şartıyla. E bir de bir süredir aklımda Disney filmlerini tekrar izlemek vardı, şansımı Güzel ve Çirkin'den yana kullanayım dedim, isabetli bir seçim olmadı aceleyle alınca. Amacım esas hikayeyi izlemekti, Noel için özel hazırlanmış olanı değil. Yine de yazısını yazayım istedim, blogu takip eden çocuklu insan sayısı azımsanacak gibi değil (:
 
Bahsedeceğim film bir "midquel" yani esas hikayenin arasında kalan bir mini-hikaye. Eğer Güzel ve Çirkin'i izlediyseniz hatırlarsınız, Belle'e kurtların saldırma sahnesi vardı ve sonrasında da sonlara doğru Canavar ona şatonun kütüphanesi hediye ediyordu. İşte benim izlediğim film de bu iki olay arasında yer alan bir midquel. 72 dakikalık bu animasyon 1997 yapımı, Disney Toon Stüdyoları'nda hazırlanmış ve zamanın 180 milyon dolarına mal olmuş. Alaaddin'den sonra geliyor bütçe sıralamasında. Canavar her zamanki huysuzluğu ile bu sefer de Grinch'in rolünü kapıp Noel kutlamalarını yasaklıyor. Sonrasında Belle ile aralarındaki gelgitli aşk hikayesinde kazanan Belle oluyor ve Noel de bu arada kutlanıyor.
 
Eleştirmenler pek beğenmemiş bu filmi, ben de aynı fikirdeyim. Öncelikle izleyici kitlesi ve Noel ruhu göz önüne alındığında gereğinden karanlık ve karamsar bir animasyon. Tek artısı sanırım esas hikayede Prens'in canavara dönüşme hikayesinin detaylarını öğreniyoruz. İlk filmi sevenlerin ilgisini çekebilir bu detay. Müzikler fena sayılmaz, Paige O'Hara'nın seslendirdiği "Stories" ve Tim Curry'nin seslendirdiği "Don't Fall in Love" şarkılarını dinlemenizi öneririm. Benim neden pek sevmediğime bu animasyonu tekrardan dönecek olursak, esas filmi yarım yamalak hatırlıyor da olsam sanki Canavar bu kadar kötü kalpli değildi. Evet aksi ve hırçındı ama bu filmde bildiğiniz ukala adamın teki. O açıdan sevemedim. Ama ruhları olan, hareketli fincanlar, saatler ve diğer ev eşyalarını yine severek izledim. Zaten çocukların kalbini oradan çaldılar çaldılarsa. Özellikle şatonun dekoratörü Angelique'e ve Fransız aksanına bayıldım. Hatırlatalım, peri Prens'i lanetleyip canavara dönüştürürken esasında tüm şatoyu lanetlemişti, bu sebeple şatonun çalışanları da çeşitli ev eşyaları formunda hayatlarını sürdürmekteydiler.
 
Diyeceklerim bunlar, her ne kadar esas filmi izlemesem de bu Noel özel filmi Güzel ve Çirkin'in en sevdiğim Disney filmi olmadığını anlamamı sağladı. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder