19 Mayıs 2013 Pazar

Kıbrıs müzikleri ve Turkuaz Ensemble




Kıbrıs gezisi ve konferans hakkında çok daha detaylı bir yazı yazmayı planlıyorum. Anlatmak istediğim çok şey var. İşe Kıbrıs müzikleri ile başlayabilirim.

Dediğim gibi, bir konferans katılımı için geldim Kıbrıs’a. İlk gelişimdi. Bunu yazarken de hala Kıbrıs’tayım esasında, bu akşam dönüyorum. Pek de dönmek istemiyorum. Erkek arkadaşımı özledim özlemesine de İstanbul’a dönmek demek, beni bekleyen işler de demek aynı zamanda. Her neyse, yazın ortasında bir kez daha gelmek var zaten aklımda. Çünkü şahane plaja sadece bakabildim, sürekli bir koşuşturmaca içindeydim.
Konferans açılışında, klasik konuşmalardan sonra 5 üniversite öğrencisinden oluşan bir grup sahne aldı: Turkuaz Ensemble (Işıl Akgüç, Erhan Aytaç, Cemal Sönmezkale, Salar Hamzehei ve Aycan Aydın). Keman, flüt, bass gitar, çello ve klasik gitarın bir araya gelmesi şahane bir müzik çıkardı ortaya. Ben ki müzikten hiç anlamam, yıllardır aynı grupları ve insanları dinlerim, bu gruba bayıldım. Geleneksel Kıbrıs şarkılarını kendi yorumlarıyla çaldılar, sözler yoktu. Ancak şarkı adları da çok güzel geldi bana. Siz internette aratıp dinleyebilirsiniz:
  • Kebapçıların Şişi
  • Sarfoş
  • Portakal Atışalım
  • Arap Ali Ağıdı
  • Feslikan
  • Dillirga
Henüz Cdleri yokmuş, umarım yakın zamanda çok daha fazla kişi tarafından dinlenir ve tanınırlar.
Özellikle Portakal Atışalım'ın sözlerini çok sevdim.
 
Portakal atışalım
Beraber kapışalım
Sen ordan gel ben burdan
Kıbrıs’ta buluşalım
 
Kıbrısın meyvasını
Güzellerin hasını
O kız benim olacak
Ben gördüm rüyasını
 
Portakal soyulur mu
Tadına doyulur mu
Bir kerecik sarmayla
Kolların yorulur mu
 
Kıbrısın meyvasını
Güzellerin hasını
O kız benim olacak
Ben gördüm rüyasını
 
Portakalın irisi
Evde yoktur birisi
Gel yarim sarılalım
Getirsinler polisi
 
Kıbrısın meyvasını
Güzellerin hasını
O kız benim olacak
Ben gördüm rüyasını
 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder