19 Mayıs 2013 Pazar

Kıbrıs Araştırmaları Merkezi


Epey oldu bu blog açılalı. İlk yazıyı yazdığımda son sınıf lisans öğrencisiydim. Şimdi ise son sınıf yüksek lisans öğrencisiyim. Hatta 2. master için seneye gideceğim okul bile belli. E tabi sonra da doktora. Pek sonu gelecek gibi görünmüyor. Ama işin içinde kağıt-kalem-kitap üçlüsü olduğu sürece benim için hava hoş.

Bu blog var, okuyanlar da var. Hatta bana çok güzel mail atanlar bile var. Ama aranızda akademik işlerle meşgul olan var mı bilemiyorum. Ben yine de duyurayım.

Kıbrıs konferansının ortaklarından biri de Doğu Akdeniz Üniversitesi'ydi. Kampüsünü de gezdim, uluslararası öğrencisi sayısı inanılmaz! Bir sürü de fakülteleri var. Kıbrıs üniversiteye gitmek için güzel bir yer bana kalırsa. Sakin, çok pahalı değil. Kıbrıs Araştırmaları Merkezi (Center for Cyprus Studies) üniversiteye bağlı, 1995 yılında kurulmuş. Journal Of Cyprus Studies (JCS) adlı hakemli bir dergileri var, yılda iki kez yayınlanıyor. Araştırma alanları ise şunlar:
  • Arkeoloji
  • Antropoloji
  • Mimarlık
  • Kültürel Miras
  • Tarih
  • Sanat
  • Sanat Tarihi
  • Dil
  • Müzik
  • Hukuk
  • Ekonomi
  • Sosyoloji
  • Folklor
  • Toplumsal Cinsiyet
  • Psikoloji
  • Uluslararası İlişkiler
  • Çevre
Ada çalışmaları başlı başına bir alan akademide. Kıbrıs ise benim epey eksiğimin olduğu bir konu. Bir tek benim değil esasında, genel olarak akademik çevrelerce çok da didiklenmemiş bir maden. Eğer günün birinde hem bu adayı çalışmak, hem de adada vakit geçirmek isterseniz bence bu merkezle iletişime geçebilirsiniz.

İletişim:
Tel: +90 392 630 1327
E-mail: daukam@emu.edu.tr
http://www.emu.edu.tr/daukam

2 yorum:

  1. Ah keşke Fen Bilimleri de olsaymış :( İkinci masterını hangi alanda yapmayı düşünüyorsun Kedi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha evet, keşke (: İkinci master sosyoloji olacak. Bakalım, beni ne tür maceralar bekliyor.

      Sil