26 Mayıs 2013 Pazar

İngilizce öğrenen çocuklara/gençlere kitap önerileri

İngilizce öğrenmeye epey erken başladım. Şimdi geri dönüp baktığımda öğrenememem imkansızmış zaten. Çünkü okulda tüm bu süreci o kadar eğlenceli bir hale getirmişlerdi ki. İngilizce oyunlar, projeler, filmler, posterler derken hop öğrenivermişiz bu dili. Bu konuda epey şanslıydım. Ama kitap okuma alışkanlığımın da büyük katkısı oldu dili öğrenmemde. Didaktik bir şekilde öğretilen dil bilgisi kuralları nedense bir şekilde unutulup gidiliyor. Ancak kitap okurken aklınıza yerleşen cümleler, kalıplar vs. çok daha kalıcı oluyor. E tabi daha da eğlenceli oluyor. 

Eminim kendi çocuğunuz ya da çevrenizde bu yeni dil içinde bocalayan birileri vardır. Benim 10-15 sene önce okuduğum bu kitaplar çok işime yaramıştı. Umarım onlara da yardımcı olur. Bu arada listedeki kitapları belirli bir yaş aralığına göre sıralamadım, ancak geneli 10-15 yaş arası için uygundur diye düşünüyorum.


  1. Charlotte's Web - E.B. White
  2. A Wrinkle in Time - Madeleine L'Engle
  3. Matilda - Roald Dahl
  4. Pippi Longstocking - Astrid Lindgren
  5. The Phantom Toolbooth - Norton Juster
  6. Holes - Louis Sachar
  7. Amelia Bedelia - Peggy Parish
  8. A Light in the Attic - Shel Silverstein
  9. Yertle the Turtle and the Other Stories -Dr.Seuss
  10. Beezus and Ramona - Beverly Cleary,
  11. Stellaluna - Janell Cannon
  12. The Polar Express - Chris Van Allsburg
  13. Madeline - Ludwig Bemelmans
  14. Curious George - H.A. Rey
  15. How the Grinch Stole Christmas - Dr.Seuss
  16. The Tale of Peter Rabbit - Beatrix Potter
  17. Olivia - Ian Falconer
  18. The Rainbow Fish - Marcus Pfister
  19. The Little House - Virginia Lee Burton
  20. A Bad Case of Stripes - David Shannon

4 yorum:

  1. çocuk kitaplarını çocuklardan daha çok seven kadın ---> euphoric

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seni çok sevme sebeplerimden biri de bu zaten (:

      Sil
  2. Bu kitapları nereden alabiliriz acaba? Dr'de birçoğunu bulamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnternetten alışverişi deneyebilirsiniz belki. Bir de sahaflarda genelde çok fazla bu tür kitaplar bulunuyor. Benim aklıma bunlar geldi (:

      Sil