24 Aralık 2012 Pazartesi

Goodreads'i neden seviyorum?


Goodreads’i epey seviyorum. Gün geçtikçe sevgim artıyor. Bu yazıdan nedenlerimden bahsetmek istiyorum.
İlk olarak, insanlar var. Bu ne demek diyebilirsiniz. Bence de saçma oldu ama şöyle ki, arkadaşlarınız var. Yani listenizde olanların ne okuduğunu, okudukları hakkında yaptıkları yorumları görebiliyorsunuz. Eğer derseniz bana bir avuç insanın dedikleri yetmez, dahası da var. Nedir?
Şu kitapların aldıkları puanlar var. Ben çok güveniyor muyum bu puanlama sistemine? Açıkçası hayır ama yine de merak edip bakıyorum. Puanlardan çok daha geniş tabanda tanıdık/tanımadık herkesin yorumlarına şöyle bir göz gezdirmek hoşuma gidiyor.
Bir de ben nasıl olduysa birden fazla evde dağınık halde bulunan kitaplarımı bu site sayesinde biraz da olsa düzene koydum gibi hissediyorum. En azından neleri yakın zamanda okumak istediğime karar verebiliyorum. Nasıl mı?
Goodreads’e aşina mısınız bilmem ama şöyle ki, sitede raflar var. Temelde 3 raf veriliyor size. Read, To-read, Currently Reading. Siz isterseniz bu raflara ekleme yapabiliyorsunuz. E tabi haliyle bu raf sistemi okuma alışkanlıklarınızı da kısmen düzenliyor.
Benim Cuurently Reading rafımda çoğunlukla en az 3 kitap oluyor. Ve benim gibi aynı anda birden fazla kitap okumayı sevenleri görmek çok hoşuma gidiyor. Bir de kitabınızın kaçında sayfasındasınız, ne kadar ilerlediniz, bunları görebiliyorsunuz ve açıkçası beni son derece motive ediyor böyle minik şeyler.
Sevdiğim diğer bir özelliği ise kitapların farklı basımlarını ve kapaklarını görebiliyor olmak. Gördüğünüz gibi, küçük şeylerden mutlu olabiliyorum.
Daha da eğlenceli şeyler arıyorsanız, listeler, anketler, yazarlardan alıntılar, quizler sizleri bekliyor.
Bir de okuma grupları var Goodreads’de. Ben maalesef pek bakamadım, aktif de olamadım. İlginizi çekerse bir bakın derim.
Başka neler var? Yine gruplar var, ilgilerinize göre dahil olabileceğiniz. Muhabbetler dönüyor galiba oralarda da.
Goodreads hakkında diyeceklerim bunlar. Benim hesabım şu: http://www.goodreads.com/user/show/12575656-constance
Eğer henüz uğramadıysanız, vakit geçirmeden bakın derim ben.

1 yorum:

  1. bu yazıyı bir saat önce okudum, goodreads i buldum ve accaip sevdim! bir saattir etkisinden kurtulamadığım için yeni yorum yapabiliyorum. teşekkür ediyorum böyle bir siteyle tanışmama vesile olduğun için :)
    P.S: bu siteyi araştırırken aynısının filmler için olanını da buldum: filimadamı.com
    şu an daha yeni yeni inceliyorum, tam bir fikrim yok ama belki bakmak istersiniz diye düşündüm.

    sevgilerimle,
    Zehra

    YanıtlaSil