6 Eylül 2012 Perşembe

İnsanın okuma koşullarına göre hatırladığı bazı kitaplar vardır

Elimde bu aralar yine yine yine Elif Batuman'ın Ecinniler'i var. Çok iyi, çok muhteşem de esas mesele bu değil. Bir şey çarptı gözüme kitapta. Şöyle diyor Batuman;

"İnsanın okuma koşullarına göre hatırladığı bazı kitaplar vardır: Okumak ne kadar sürdü, hangi mevsimdeydi, kapağın rengi neydi? Genellikle, bir kitabı o şekilde hatırlamamızı sağlayan şey maddi koşullardır - ama bazen de tam tersi olur."

Ne denir buna? Bence çok doğru, pek de yerinde bir tespit. Siz ne düşünüyorsunuz?

6 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Ben bazı kitapları okuduğum mekanla hatırlarım; bazılarını da o gün bulunduğum ruh hali içinde bile hatırlayabiliyorum. Bazense eğer sevdiğim bir yazarın yeni bir kitabı çıkmışsa hangi kitapçıdan alacağım da önem kazanıyor; onları da hatırlıyorum. Bazen kitabı okurken tanıdık kişilerle karşılaşıyorum; onları bile hatırlıyorum. Tespit güzel ama benimkiler maddi değil sanırım. ;) Yukarıdaki de bendim de hesap yanlıştı, doğru olanı yazayım dedim. :)

    YanıtlaSil
  3. Çok doğru bir tespit bence.Bu biraz da o anki koşulların duygulara etkisiyle açıklanabilir sanırım.En hüzünlü anlarda ya da en mutlu olunan anlarda kitapta ruh halimize uygun bir şeyler bulduğumuz zaman,bir daha ne zaman o kitapla karşılaşsak hep o anları,belki de yaşadığımız uzunca bir süreçteki duygulanımları anarız.Bir şarkının,bir müziğin de hatırlatabildiği şeyler olduğu gibi..

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Okuduğum kitapları; ben okurken bana neler hissettirdikleriyle hatırlarım.Maddiyat genelde okurlar için çok ta önemli değildir bence ya da benim için.

    YanıtlaSil
  6. Okuduğum kitapları; ben okurken bana neler hissettirdikleriyle hatırlarım.Maddiyat genelde okurlar için çok ta önemli değildir bence ya da benim için.

    YanıtlaSil