1 Temmuz 2012 Pazar

23. Mini Anket Sonuçlandı!


Anket sonuçlanalı epey oldu da ben yine anca yazısını yazıyorum. Bu geç yazmalar da adetten artık. Her neyse, lafı uzatmadan geçelim sonuçlara. Ama öncelikle anket sorusunun yaratıcısı, Engin Türkgeldi’ye teşekkürler (:

Ankete 47 kişi katılmış. Soru şuydu: Başladığınız bir kitabın ilk 30 sayfasında sıkılırsanız ne yaparsınız?

Bırakırım diyenler, 5 kişi
Okumaya devam ederim diyenler, 14 kişi
Daha sonra okumak üzere ertelerim diyenler, 16 kişi
Ne olursa olsun bitiririm diyenler, 12 kişi

Geçen yıl bu zamanlarda sanırım buna benzer bir anket sorusu yine vardı. Ben o zaman kesinlikle devam ederim okumaya, hayatta bir köşeye bırakamam o kitabı demiştim diye hatırlıyorum. İnsanlar değişir, çocuklar büyür, kediler miyavlar. Ben de son bir yılda, birçok konuda çeşit çeşit, şekil şekil değiştim. Kitap okuma alışkanlıklarımda da değişimler var. Artık eskisi kadar inatçı değilim sanırım. Son aylarda epey yeni tür, yazar denedim ve hiç sevmediklerim oldu. Belki bir süreçtir. Bir süre sonra tekrar elime almak, okumak isterim. Bu nedenle bir kenara kaldırdım ben bu kitapları.

Bu bir kenara kaldırma işi tamam da, o kitaplar zaman içinde nasıl kaldırıldıkları yerlerden geri iniyorlar? Orada unutulmalarını engelleyen ne? Açıkçası bende işler şöyle gelişiyor. X kitabını aldım, okumaya başladım, bazen başlarda, ortalarda, bazen de sona yakın, sevmediğime karar verdim/sıkıldım, kaldırıyorum bir kenara. Sonra bir yerde kitap üzerine bir yazı okuyorum, belki de yazar ile bir söyleşi, ya da birilerinden bir şey duyuyorum. O zaman kaldırdığım yerden indirip, bu sefer başka bir gözle tekrar okumaya başlıyorum. Böylece ne canım boş yere sıkılmış oluyor ne de yarım yarım kitaplar kıyıda köşede unutuluyor.

Son olarak, sözlerimi şöyle bitirmek istiyorum. Kitap okumak keyif işi değil de ne? Okuduğunuz şeyden keyif almıyorsanız, eğlenceden çok yapmanız/tamamlamanız gereken bir iş/yük gibi geliyorsa, neden inat edesiniz ki o kitapta? There’s always a bigger fish.

(:

2 yorum:

  1. Başlanılan kitabın ilk on sayfası sarmazsa bırakılır. Ortaokul öğretmenimin kuralı. Çünkü okunacak çok kitap var ve insan zamanını beğenmediği bir kitap için neden harcasın. Fakat bu kuralın üzerinden otuz sene ve birkaç ekonomik kriz geçti. İşin bir de ekonomik ve fiziksel boyutu var.İnsan bir sürü para verip alıyor o kitabı ve evin içinde yer kaplıyorlar. Burası Fransa değil ki adım başı on tane kütüphane olsun sen de beğenmediğin kitabı iade et. O yüzden her cevaba saygım sonsuz. Belki okkalı bir kitap takas platformu olsa...

    YanıtlaSil
  2. Bu anketi görmedim ben ya.Görseydim kesin ama kesin katılırdım.Çok güzel uygulama olmuş..

    YanıtlaSil