31 Mayıs 2012 Perşembe

Bu Kitaplar Çok İlginç #2

Elif Şafak'ın Siyah Süt romanını 2008 yılının ilk ayında almıştım. Yani kitap piyasaya çıktıktan 2 ay sonra. Kitabın ismi beni cezbetmişti en çok. Ayrıca daha önce Elif Şafak okumamış olmam da bu taze kitabı almamda önemli bir rol oynamıştı. İyi ki almışım. Kapak çok kısa bir süre sonra -elimde, orada burada geze geze-eskimeye başlamıştı! İlk etapta ben öyle sanmıştım daha doğrusu. Fotoğrafta da gördüğünüz üzere siyah olan kısımlar silik duruyor. Ama bu bilerek yapılmış!Zira kitabın arka kapağında aynen şöyle yazıyor:

Bu kitap okunur okunmaz unutulmak için yazıldı. Suya yazı yazar gibi...
İşte kapaktaki silinmeleri fark ettikten sonra bu ifadede bir mesaj olduğunu anladım. Çok da hoşuma gitti doğrusu.

Elbette ki bu benim yorumum. Kapak bunun için özel olarak mı tasarlandı,yoksa bir hata sonucu mu böyle oldu tam olarak bilemiyorum. Ancak söylediklerimi göz önünde bulundurup kitabın kapağına bakarsanız siz de benim gibi düşünebilirsiniz.


Mina Türkoğlu'na çok çok teşekkürler!

1 yorum:

  1. ben de başka bir tasarıma sahip bu kitabın kapağı ama gerçekten harika bir kitap:))

    YanıtlaSil