5 Ocak 2012 Perşembe

Bir oda.

Nedim Gürsel: Bütün Dostoyevskileri askerde okuduğunu söyledin.Bu okuma tutkusu nasıl oluştu peki?

Yaşar Kemal: On yedi-on sekiz yaşındaydım. Hapishaneden çıkmıştım, solcu olarak tanınıyordum. Halkevi başkanı Dr. Kemal Satır'a gittim. Ramazanoğlu Kütüphanesi vardı, otuz bin ciltlik. Kimsenin gittiği de yoktu. Orada bir memuriyet verdiler. Birkaç yıl çalıştım. Homeros'u da ilk kez bu kütüphanede keşfettim. Ahmet Cevat'ın çevirilerinden. Dışarıya kitap verilmezdi. İlk defa bu kuralı ben çiğnedim. Orhan Kemal'le yeni tanışmıştım. Ona Goriot Baba'yı verdim. On beş gün onda kaldı kitap, okuduktan sonra geri getirdi. Eski Yunan klasiklerinin çoğunu da o kütüphanede okudum. Çukurova tarihi üzerine de çok kitap vardı. İki-üç yıl durmadan okudum. İş güç yok. Kütüphanede bir oda verdiler, orada kalıyordum. Sabaha kadar okuyordum.

-Nedim Gürsel, Yaşar Kemal: Bir geçiş dönemi romancısı

1 yorum:

  1. Nedim Gürsel demişken Allah'ın Kızları adlı kitabını okumadıysan tavsiye ederim.:)

    YanıtlaSil