14 Eylül 2011 Çarşamba

“Ben Bu Blogu Neden Seviyorum?” - Kunegond'un Penceresinden


“Ben Bu Blogu Neden Seviyorum?” serisine Kunegond'un Penceresinden (http://qunegond.wordpress.com/ ) ile başlıyorum.

Bazen Qunegond, bazen de Kunegond ama ben Kunegond yazmayı tercih edicem sanırım.

Benim blog maceram 2010'un son ayında başladı. Ama esas başlangıç olarak 2011 Ocak diyebilirim. O zamandan beri de Kunegond'u takip ediyorum. Nerede rastladım pek hatırlayamıyorum. Ama sanırım benim gencecik bloguma ilk yorum yapanlardan biriydi. Çok da heyecanlanmıştım hani. Aslında onun tek bir yazma adresi yok. Kunegond'un Penceresinin yanısıra http://www.kunegondkare.blogspot.com/ ve http://qunegond.tumblr.com/ adreslerinde de paylaştıkça paylaşıyor. Hani nar gibi, pazardan aldım bir tane, eve geldim bin tane.

Bu aralar maddeler halinde yazmayı pek seviyorum (bkz. Kurşun kalem mevzusu), bu nedenle siz de daha keyifle okuyun diye madde madde yazıcam.

Evet başlıyorum.

Ben neden Kunegond'u severek, gülerek ve imrenerek takip ediyorum?

1.Bir kere blogunun tasarımı çok güzel. Wordpress. Wordpress olunca yine blog demeye devam ediyoruz değil mi? Her kağıt mendiler Selpak diyenlerden olmak istemem de. Neyse. Evet, çok güzel, hiç yormadan güzel güzel okutuyor kendini. Wordpress'e mi taşınsam, komple...

2.Fotoğraflar çekiyor (bkz. Kunegond'un Objektifinden), bunlara bakmak hoşuma gidiyor. Bir insanın bir şeylerden keyif aldığını görmek güzel. Hani oyun parkındaki çocukları izlemek gibi.

3.Kitap alıntıları paylaşıyor (bkz. Qunegond Okudukça). İşte bunu seviyorum! Bayılıyorum! Sanki bana özel, kitapların en vurucu yerlerini seçiyor, üşenmiyor klavyesinde tıkır tıkır yazıyor. Bunu daha da sık yaparsa, pek memnun olurum ayrıca.

4.Sırf yazmak istediği için, o an bu isteği bastıramadığından yazdığı oluyor. Siz okudukça anlıyorsunuz ki, o yazdıkça açılmış, keyfi yerine gelmiş.

5.Yazmaktan, okumaktan mutlu oluyor. Tüm bunları yapmak zorunda olduğu için değil, sadece içinden geldiği için yapıyor.

6.Onu nelerin mutlu ettiğinin farkında. Bunu herkes beceremiyor.

7.Profil fotoğrafından gördüğümüz üzere pek sevimli bir yüzü var.

8.Azıcık şaşı da olsalar dünyanın en sevimli Siyam kedilerine sahip. Siyam sahipleri her zaman birbirini kollar, belki de sırf bu yüzden bu serinin ilk yazısı ona ayrıldı.

9.Çalışma masasının fotğraflarına bakmayı, bazen fotoğrafı büyütüp kitapların adını okumayı çalışmayı seviyorum.

10.Yeni bir şeyler denemesini, başarı ve başarısızlıklarını anlatmasını seviyorum. “Aman ne derler!” dememesini.

11.Bloga vakit ayırabilmesini seviyorum.

12.Tek bir şey hakkında değil de bir sürü şey üzerine yazabilmesini ama genele bakıldığında hepsinin bir bütünü oluşturduğunu görmek güzel. Hayat da bu herhalde.

13.Dilini seviyorum (sapık gibi oldu), yazımını seviyorum diyelim. Nasıl desem, sen ben gibi konuşur gibi yazmasını seviyorum. Hani ne komik olayım diye tatszılaşıyor ne de ben çok şey biliyorum havalarında. Oturup karşılıklı bir kahve içseniz de pek farklı olmayacaktır.

14.Onda görüp okumaya heveslendiğim kitaplar oluyor. Mina Urgan'ın koca kitabı var onda. Çok kıskanıyorum bazen

15.Bazen kararlar alıyor mesela, bunu yazıyor. İngiliz Dili ve Edebiyatı mı okusam diyor. Bu gerçekten çok hoş bence. Çünkü artık insanlar yenilikten, yeni kararlar almaktan ölümüne korkuyorlar. Vazgeçiyor ama bu yeni şeylere heveslenmesini engellemiyor.

16.Bir şeylere heveslenen birini okumak, sizi de motive ediyor. Kesinlikle.

17.Büyümek, olgun bir kadın olmak, anne olmak bana her zaman çok uzak ve ne yalan söyleyeyim korkutucu gelmiştir. Bu evrelere adımımı atmamla beraber tatsız, huysuz, kafasında bigudiler ile dolaşan birine döneceğim fikri vardı aklımda. Ama Kunegond gibileri, geleceğe daha umutla bakmamı sağlıyor, bu yüzden de seviyorum (:

18.Günün birinde bir roman yazma hayali var. Hayaller ve planlar güzeldir.

19.Yemek tarifleri de var. Artık olmasa da bir ara varmış.

20.Ve son. İleride nerede yaşamak istediğim, ne yapmak istediğim hakkında çok net değilim. Fakat emin olduğum tek bir şey var ki, kaç yaşında olursam olayım kendimle dalga geçebilmeyi, bir şeylerle mutlu olmayı istiyorum. Keyifli aldığım işlerle uğraşayım istiyorum. Ve bana kalırsa Kunegond bunu çok iyi başarıyor!

3 yorum:

  1. yei bir blogtan haberim oldu, teşekkürler. belki bir gün beni de seversin :))

    YanıtlaSil
  2. Tavsiyen üzere bir göz attım, İlgimi çekti benim de, takibe alıyorum bile, geniş zamanda tüm kayıtlarını gözden geçirmeye karar verdim.

    Bloğunda böyle bir etkinlikleri yaptığın yenilikleri görmek çok hoş, Paylaşımın için teşekkürler, yenilerini sabırsızlıkla bekliyor olacağız.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  3. Rica ederim, beğendinize sevindim (:

    YanıtlaSil