17 Mayıs 2011 Salı

11. Mini anket sonuçlandı!


Herkese merhaba,

11. anketimiz sonuçlandı da nasıl sonuçlandı? Cuma, belki fark etmişsinizdir, Blogger'ın kafası biraz karıştı. Ankete katılan sayısı bir anda 40'lardan 86'ya çıktı. Bir an için sevinçten kalbimin hızlı hızlı çarptığını itiraf etmeliyim. Ama sonra acı gerçekler yüzüme vuruldu. Neyse. Bence sayılar karışmış olsa da, oranlarda bir değişiklik yok, buna göre yorumlayabiliriz.

Tabi bir de bu güzel sorunun yaratıcısı Engin'e en büyük teşekkürlerimi sunmak istiyorum. Böyle hoş bir sorunun Blogger'ın anlık gelgitlerinden birine kurban gitmesi, ayrıca üzdü beni.

Veeee! İnanılmaz bir şey oldu. Sayılar düzelmiş. Neyse yazının başını silmiyorum hiç, görün ne kadar üzüldüğümü.

Gelelim soruya:

"Kitaplığınızı neye göre düzenlersiniz?"

Anketimize 48 kişi katılmış.

Tür: 14 kişi
Yazar: 13 kişi
Rastgele: 9 kişi
Okuma Sırası: 5 kişi
Yayınevi: 4 kişi
Dil: 2 kişi
Renk: 1 kişi

Ben rastgele sıralayanlardanım son zamanlarda kitaplarımı. Bugüne kadar sürekli ev değiştirdim. Bu nedenle de sabit, ayakları yere basan köklü bir kitaplığım olamadı. Fakat annemden kalan alışkanlık bu olsa gerek hep karışık durdu kitaplarım. Aslındaa böyle olmasını da daha çok seviyorum. Bir süre sonra bir ahenk çıkıyor ortaya. Sevgi Soysal ile Mary Wollstonecraft omuz omuza dururlar, Karl Marx'a Kafka eşlik eder. Sonra birileri kurcalar kitaplığımı, bir bakarım Sartre'ın yeni dostu Ahmet Hamdi Tanpınar olmuş. Hayalimizde dahai yanyana gelemeyecek bu isimleri omuz omuza görmek hoşuma gider, bırakırım dağınık kalırlar.

Çoğu kişi tür demiş. Açıkçası ben türlere göre ayırmada hiç başarılı olamadım. Mesela bilemedim Tezer Özlü hangi sınıfa girer? Maksim Gorki necidir? Bu nedenle türlere göre ayırmak benim kafamı biraz karıştırıyor ve bunu büyük bir titizlikle yapanlara hayran kalıyorum.

Yazarlara göre ayırmak bence oldukça mantıklı, ararken bir kitabı oldukça rahatlatıcıdır. Yayınevi ve okuma sırası arkadaşlarımda sıklıkla gördüğüm sıralama biçimleri. Bence bunlar da oldukça düzen yanlısı seçişler, yapanları tekrar tebrik ederim. Dile göre ayırmak, çok dilli okuyucular için eminim olmazsa olmazdır. Yoksa kitaplık içinde kolayca kaybolabilirler.

Ah! Sanat sevdalısı, kitapları renklerine göre ayıran sevimli insan. Kimsin sen acaba (: Gerçekten güzel bir şey bence bu yaptığın ve mümkünse kitaplığının bir fotoğrafını görmeyi ben ve geri kalan tüm renksiz, sıradan okurlar çok isteriz (:

Bu anket de bu kadar!

Katılan herkese teşekkür ederim, yine beklerim.

Sevgiler.

1 yorum:

  1. tüh, kaçırmışım bu anketi, dayanamayıp yorum bırakayım bari :) ben yayınevine göre sıralayanlardanım, hem aradığımı kolayca buluyorum, hem de çok daha güzel görünüyor - onlar da kendi içinde yazarına göre sıralanıyor tabii ki. son iki yılda falan ben de çok saldım ama, zaten her yer doldu, yeni kitaplık da almıyorum, tıkıştırıveriyorum boşluklara :( bu arada renklere göre düzenleyebilmeyi çok isterdim ama insan çıldırır, aradığını iki saat bulamaz herhalde.

    YanıtlaSil