30 Nisan 2011 Cumartesi

9. Mini anket sonuçlandı!


Madem kitap yazısı yazamıyorum, çok yoğunum, ben de sizin gönlünüzü anket sonuç yazısı ile almaya karar verdim. Umarım kendimi birazcık da olsa affettirebilirim.
Soruyu hatırlayalım:

Günün birinde yazdıklarınızı kitap haline getirmeyi planlıyor musunuz?

Ankete 51 kişi katılmış (bravo!)
17 kişi, evet böyle bir planım var. Geleceğin yazarı aranızda bir yerlerde, demiş
12 kişi, hayır, yazdıklarım bana kalsın, demiş
12 kişi, ben yazmıyorum bile kitap haline getirmek de nesi, demiş
10 kişi, kararsızım, bir karar verebilsem her şey daha güzel olacak, demiş

Her okurun kafasında olan bir şey midir günün birinde sevilen, bilinen ve çok satan bir yazar olmak yoksa böyle genellemelerden uzak mı durmalıyız?

Herkes benim en az okuduğum kadar yazdığımı da düşünür. Evet yazıyorum fakat genelde akademik şeyler oluyor bunlar. Yani edebi yazımdan uzağım denebilir. Küçükken çok yazardım, ve oldukça eğlenceli şeylerdi bunlar. Hortumunu kaybeden fil, uzaya topu kaçan kedi benzeri şeyler... Sonra bıçakla kesilir gibi kesildi bu yazma işi. Nedeni sanırım okumaya çok fazla kendimi kaptırmam. Bu nedenle vakit bulamıyorum. Vakit bulsam dahi belki de çok yaratıcı ve iyi şeyler yazamayacağım. açıkçası ben kendime çok şans vermiorum, olanak yaratmıyorum bu konuda. Belki yazar olarak doğmadığımı kabul etmem gerek belki de kendi kendimi köşeye sıkıştırmam... Ama içimde bir yerlerde "yazsam roman olacak" şeyler olduğunu biliyorum ama yazma vaktim ne zaman, hangi yaşta, hangi dönemde ortaya çıkacak şimdiden kestiremiyorum.

Açıkçası şuna da karşıyım. Eğer okuyorsan yazarsın da, yazmak zorundasın. Ben buna inanmıyorum. İnsan bazen sadece okumak için okur, ileride bir yerlerde kullanmak için değil. Bu kadar faydacı yaklaşımlar bana hoş gelmiyor.

Her neyse, dönelim ankete. Sonuç beni birazcık şaşırttı. Açıkçası bu kadar yüksek bir "evet" cevabı beklemiyordum. Umarım bu karardan vazgeçmezsiniz ve gününde birinde sizin kitaplarınız üzerine de yazı yazabilirim. Yazan ama kitap haline getirmeyenlere açıkçası ben çok saygı duyuyorum, bunun büyük bir disiplin ve yaptığı işe inanç gerektirdiğini düşünüyorum. Kararsızlar, siz de umarım sonucunda sizi en mutlu edecek kararı verirsiniz, yakın bir zamanda.

Bu anket de burada bitti. Sırada yeni sorular var. Katılan herkese çok teşekkürler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder